Banepa 8 laatste dag - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Banepa 8 laatste dag - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Banepa 8 laatste dag

Door: Erwin en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin

04 December 2016 | Nepal, Banepa

Het einde van ons projectweek is n feit. Vandaag onze laatste dag. Maar eerst gaan we even n paar dagen terug. Vrijdag zijn we met de kinderen naar Duhlikel geweest en de Kalitempel, waar je n prachtig uitzicht hebt over de weide omgeving. De kids vonden t uitje weer erg gezellig. Op vrijdag zijn ze altijd iets eerder klaar met hun lessen. Dit keer n busrit gemaakt. Prijzen liggen eigenlijk vast maar toeristen proberen ze toch altijd meer te vragen. Zo betaal je op de heenweg 300 roepie (nadat er eerst 400 roepie werd gevraagd maar mijn gevoel al zei dat dit teveel was) en op de terugweg maar 120 roepie. Op de terugweg hebben we Kala de prijs laten regelen. Afdingen op de prijs is hier normaal. Ter vergelijking 100 roepie is 0,86 eurocent. Zelf ben ik pas geleden ook naar de kapper geweest omgerekend voor nog geen 2,70 euro inclusief een massage. Neem wel op de koop toe dat de tondeuse continu flink klettert.....

Op zaterdag onze vrije dag zijn we met de kids wederom met het openbaar vervoer, met de volgepakte bus naar Monkey tempel en Boedha park geweest. Het verkeer hier is echt kris kros dooer elkaar en als ik ook maar n gaatje zie kruip ik er tussendoor. Veel motorrijders halen je ook nog eens links en rechts in. Tevens zie je elke paar minuten wel n auto of bus op de verkeerde weghelft rijden tot t allerlaatste moment. Monkey tempel is erg mooi om te zien. Wel erg toeristisch maar handig om zo wat kerstcadeaus te kopen. En zelfs kerstkaarten. Zo steunen we de nepalese ondernemers ter plekke.

Wat eten we eigenlijk al die tijd? Rond 8 uur begin je met thee. Ontbijten doe je rond 10.30 uur Dhal Bhat dit is rijst met n soort soep erover heen, soms met n soort curry. Af en toe nog geroosterde boterham. Rond 14.00 uur thee met melk en dan n snack. Bijvoorbeeld n donut of droog koekje. 'S avonds eten rond 19.30 uur meestal weer Dhal Bhat met spinazie. De kinderen eten echt bergen met rijst ongelooflijk wat die naar binnen scheppen. Tevens af en toe aardappeltjes. Overigens best goed te eten.

Vandaag op zondag gaan de kinderen ook naar school en dus ook bij t straatkinderenproject. Vandaag nog wat slippertjes gehaald voor binnen, waren er te weinig. Tevens laatst ook extra kleine stoeltjes gekocht. Vandaag weer spelenderwijs de kinderen dingen geleerd. Vervolgens weer naar de grote school om vandaag de laatste engelse les te geven. De klas die wij telkens les gaven is n klas met kinderen van groep 3 tot en met 9. Heel divers niveau, vandaar dat we de lesstof altijd verdeelde in makkelijk en moeilijk. Als afscheid hebben we de kinderen nog allemaal n etui gegeven. Pen en Schrift hadden ze al. De kinderen hebben ons bedankt voor de fijne lessen en zullen ons gaan missen......de 3 meiden van klas 9 vroegen of ze Jolanda n knuffel mochten geven.......oops die kwam wel ff aan. Zo lief. Bij mannen doen ze dit niet, dat is de cultuur hier.

We hebben n prachtige tijd gehad bij n heel lief gezin. De uitnodiging ligt er om de laatste nacht nog terug te komen. We hebben dan ook ons programma iets omgegooid en gaan dan ook 12 december nog 1 dag terug.

Maandag n dag Kathmandu naar 't international guesthouse en dan dinsdag start onze Dading trekking tour. Wandelen van gastgezin naar gastgezin en genieten van dit prachtige land.......

• 04 December 2016 - 21:16

Trudi:

Wat interessant en leuk toch om te lezen!

• 04 December 2016 - 22:33

Jos & Maria:

Perfect, wat jullie hier bereiken en (als vrijw.) doen voor al deze lieve kids. Ze zullen jullie op die extra dag 12 dec. zeker met open armen ontvangen om er een emotioneel/liefdevol/onvergetelijk afscheid van te maken. We wensen jullie nu een welverdiende echte touristen-vakantie met veel fantastische indrukken op doen en volop genieten van dit prachtige land. Good luck en geneet d'r van! Groetjes, pap en mam.

• 05 December 2016 - 09:24

Brigitte:

Wat een geweldig avontuur...wat mooi om alles te lezen...geniet er nog van..xxxxx