Kathmandu - banepa - Reisverslag uit Ghandruk, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Kathmandu - banepa - Reisverslag uit Ghandruk, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Kathmandu - banepa

Blijf op de hoogte en volg Erwin

22 November 2016 | Nepal, Ghandruk

Wow wat hebben wij t getroffen met t project. En wat is t nodig hier.
Allereerst even terug naar onze vlucht. Mijn buurman vanuit abu dhabi naar kathmandu was dol op whisky. Hij bleef maar bestellen. Toen de landing werd ingezet was t feest. De riem moest om, maar mijn buurman snapte er niets van. De steward had al diverse. Malen gevraagd "put your belt on sir". Maar 't enige wat deze mijnheer nog kon was klapperen met zijn riempje. Hij begreep er niets meer. Toch n glaasje teveel op. In kathmandu hebben we overnacht bij n hele lieve familie. De zoon had verjaardag en ook de dochter. Dus gelijk n leuke party gehad. De vrouw des huizes had t maar over "you are always handsome guy". Hahaha lachen. 2 daagjes katmandu met taalles nepalees. Wat n lastige taal zeg. Tevens kunnen we nu wennen aan de nepalese gebruiken. Linker hand de onreine hand om je kunt mee af te vegen, gelukkig mogen wij toiletpapier gebruiken. Vervolgens het boeren en rochelen. De vele straathonden die je 's nachts wakker houden. Eten met je rechterhand. En slapen op n houten plank. Dat is wel ff wennen. Ja dit noemt men vakantie

• 22 November 2016 - 16:33

Trudi:

Wat een avontuur!!!! En oooo, die straathonden, daar zou ik niet tegenkunnen, hoor. heel veel plezier.

• 22 November 2016 - 16:57

Rianne :

Ja, Erwin en jolanda, dit is vakantie: geheel vrijwillig afzien en bikkelen!! Haha

• 22 November 2016 - 17:00

Mireille Steegh:

Geweldig zo'n avontuur. Helemaal back to basic. Slapen op een houten plank lijkt me nou niet zo geweldig. Maar jullie weten dat er over een paar weken een zacht matrasje thuis klaar staat. Dat hebben ze in Nepal dus niet. Die taalles Nepalees verwacht ik niet zo veel van, gewoon lief lachen, aardig zijn en net doen alsof je een van hen bent. Dan komt het allemaal goed, toch?

• 22 November 2016 - 17:07

Jos/Maria Hovens:

En ondanks die 'bezopen' whiskey/buurmen toch 'n goeie vlucht gehad? De straat-honden/geluiden en 't boeren/rochelen houden jullie toch niet teveel uit de slaap hé ? Wel een echte werk/wen vacantie en het Veel goetjes eNepalees, is ook pittiger dan bijv. Frans. Hoe is 't om aan 't klimaat te wennen daar (hoeveel graden nu)? Veel groetjes en vooral succes gewenst met jullie werkproject. Ik heb nog wat doorgestuurd van Imme de Bie(dochter Magda Zim) die een afstudeer Lyceum werk project over Nepal (en goede doelen ervoor) aan 't maken is. Aangekomen daar?

• 22 November 2016 - 17:09

Sandra Van Der Velden:

Spannend allemaal , nu al leuk om alles te lezen, en het schijnt goed voor de rug te zijn om zo op een plank te slapen......! Laat je niet versieren door een Nepalese ... Hansome Guy !!! Geniet er van !!!
    vooral van die vriendelijkheid .. Geweldig!!
    Groetjes Sandra

• 22 November 2016 - 17:31

Antje:

Mooi om jullie reisverslagen te lezen.
    Moet wel eerlijk bekennen dat het me even ontgaan was dat jullie nu al zijn vertrokken (heb dus even bij moeten lezen...