Vertrek Amsterdam - Kathmandu - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Vertrek Amsterdam - Kathmandu - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Vertrek Amsterdam - Kathmandu

Door: Erwin en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin

19 November 2016 | Nepal, Banepa

Hallo lieve mensen,

Hier is dan de eerste echte blog over onze vakantie naar Nepal. Het gaat vandaag dan ook echt gebeuren. De laatste zaken geregeld voor onze dierenoppassers Renee en Anouk, wat zijn jullie een schatjes, Thanx meiden. En Robert voor onze rit naar Amsterdam.

Zaterdag 19 november vertrek vanaf Schiphol Airport om 20.15 uur met vlucht EY78 van Etihad, tussenstop in Abu Dhabi.

Morgenavond zijn we dan in Kathmandu Nepal, waar we terplekke op de luchthaven door iemand van de organisatie worden opgehaald.

Goede voorbereiding gehad? Tja, Jolanda heeft zich wel verdiept in Nepal en ingelezen. Ik zelf had dit keer niet zoveel tijd, en de rugzak was dan
ook pas gereed hedenmorgen. Ik vertrouw op onze eerdere reiservaringen in Malawi, Marokko, Libië, Canada, Australië en Polen.

Wat doe je eigenlijk allemaal meenemen op zo’n reis. Mijn rugzak is veel gevuld met ballen, voetballen en kleine ballen, gekleurde ballen. Het sportieve aspect gaat dan ook zeker aan bod komen op deze reis. Maar ook wereldkaarten, kleurpotloden, spelletjes (o.a. memorie, twister) en wat boekjes met oefenstof voor “rekenen” en “basis engels”. Ohja en ook nog een beetje kleding enzo.

Wellicht maken we terplekke zelf wel een leerprogramma. Ik heb vooral zin in het “onbekende”, het flexibel opstellen en zorgen voor een lach op het gezicht van deze straatkinderen. Met een beetje liefde en aandacht kom je al ver op deze planeet.

Het eerste dilemma doet zich al voor. Het eten in Nepal is vooral veel rijst en groenten, ’s ochtends rijst, ’s avonds rijst. Ik heb al begrepen dat je de Himalaya verschillende keren per dag moet opeten, zo veel rijst scheppen ze je op. Die bergen rijst toch. Och een flink aantal kilo’s afvallen is voor mij niet zo’n probleem en rijst is altijd wel te eten. Echter wat te doen met het vlees…….Jolanda is vegetarisch en ik ben een echte vleeseter. Maar als ik lees dat een kip gewoon door de mallemolen gaat en met botjes en al wordt geserveerd, dan pas ik toch liever. Mensen die me heel goed kennen weten dat ik absoluut geen botjes, pitjes of wat dan ook voor hards in mijn eten wil hebben. Kluiven daar hou ik al helemaal niet van. Ik overweeg toch sterk om de komende weken vegetariër te worden.

Graag willen we ook een crematie terplekke zien (verbranding bij de Ganges) van een overledene. Tja dit zal niet elke bezienswaardigheid zijn die eenieder gaat bezoeken als die op vakantie gaat, maar met het oog op mijn studie en Jolanda haar werk is het denk ik best interessant om dit ritueel ook eens te aanschouwen. Verder gaan we veel leuke, interessante dingen in het prachtige Nepal doen. Hopende op een goede internetverbinding, zodat ik regelmatig een blog of misschien wel vlog kan posten. Ons doel zal in ieder geval deze vakantie zijn: “Give your hands to serve and your heart to love”. (mijn rikketik is gelukkig weer helemaal in orde)

Het ga jullie allemaal goed en veel leesplezier alvast.
Groetjes Erwin en Jolanda

• 21 November 2016 - 10:08

Sonja Klaassen :

Erwin en Jolanda,

Geniet van jullie tijd daar!
    Ik weet zeker dat de mensen daar ontzettend blij zijn met jullie hulp en liefde!

Groetjes Sonja

• 21 November 2016 - 10:36

Rene:

met de diertjes gaat het goed zijn al een stuk geweest wandelen dat vonden ze heerlijk!
    en jullie zijn ook schatten hoor dankjewel voor de lekkere chocolade !

dikke pootjes van sugar en booster en de rest van de bubs

geniet van de vakantie
    xxxxx
    Rene

• 21 November 2016 - 11:00

Beja:

Jullie zijn goed voorbereid! Maak er een mooie tijd van. Enne ..... ben benieuwd naar de lijkverbranding op de Ganges. Hoop dat dat lukt en zie graag de foto's.

• 21 November 2016 - 11:02

Nicole:

Lieve Ernie en Jolanda,

Wij wensen jullie heel veel plezier met dit grote avontuur. Jullie kennende zullen jullie vast weer veel goede dingen doen voor de kinderen daar, Geniet van alles!

• 21 November 2016 - 12:46

Carolien Peters:

Erwin en Jolanda, geniet van deze reis ! Jullie zijn altijd zo goed bezig voor de mensen die het niet zo goed hebben als ons hier in Nederland ! Ik wens jullie veel plezier, we lezen nog wel meer ! Groetjes !

• 21 November 2016 - 15:33

BETTY:

ha

al een aardig geschreven verslag onder ogen gehad. Een goed schrijver is Erwin, ben benieuwd naar het vervolg.
    Succes!

gr Betty

• 21 November 2016 - 19:00

Petra :

Wauw.. Het is begonnen! Geniet van jullie reis. Ben erg benieuwd naar zon crematie... Ik zie je verlagen graag tegemoet !

Succes kanjers, groetjes Petra en John

• 21 November 2016 - 19:23

Chantal:

Nu al leuk om via deze weg met 'mee' te reizen.

Geniet van jullie reis.

• 21 November 2016 - 20:27

Trudi:

Wat spannend, het is zover!!! Lekker vegetarisch eten, dat doen veel Boeddhisten ook, dus zo vreemd zal dat niet zijn. en ze zullen toch ook wel chapati's, samosa's en meer van dat lekkers hebben? Vergeet vooral niet naar de wereldberoemde thangka-school te gaan!! Veel succes! Trudi en Eise

• 21 November 2016 - 21:10

Roger Hoenen:

Dat eten in Nepal is heerlijk. Ik ben op 6 weken tijd niets afgevallen. Heerlijke groenten, vis, vlees kip. Vanalles wat!
    Lijkverbrandingen zie je elke ochtend aan de Pashupathinat...... Wel vroeg opstaan. Maar een "belevenis".
    Geniet en laat alles maar gebeuren zoals het komt!
    Roger

• 22 November 2016 - 12:38

Kim:

Hallo jootje en errie,

Geniet van jullie mooie reis! Top hoor!

Knuffel van kim en de rest van de familie

• 22 November 2016 - 21:55

Jos En Maria:

Erwin en Jolanda. Inmiddels zijn jullie er al volop bezig met de first 2 educatie-dagen en de inburgiering daar in Nepal. Die rijstbergen zullen wel meevallen en de kip moet dan maar voor Erwin even gezeefd worden. Hou jullie goed daar en met veel liefde/hoop komt jullie vrijw. werk daar wel goed terecht en zullen jullie ook liefde er voor terug krijgen. Good luck!

• 23 November 2016 - 00:26

De Wandelgek:

"Graag willen we ook een crematie terplekke zien (verbranding bij de Ganges) van een overledene. "
    Tip: Ga en vraag naar Pashupatinath, dat is een hindoetempel ij Kathmandu waar verbrandingen zijn.

• 24 November 2016 - 08:51

Ingrid:

Hoi Jolanda en Erwin,
    Ben met Els in Roermond koffie gaan drinken en hoorde van haar dat jullie een blogspot hadden aangemaakt voor jullie reis. Dus maar snel eens opgezocht wat jullie al hadden geschreven.
    Hoop dat jullie reis onvergetelijk zal worden en dat jullie de kindjes leuke spelletjes gaan leren.
    Heel veel liefs Ingrid