Dhading - Dollu - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Dhading - Dollu - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Dhading - Dollu

Door: Erwin en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin

10 December 2016 | Nepal, Dhāding

Na n lange busreis aangekomen in Tallobesi doen in t Dhading gebied. De gids stond al 2 uur op ons te wachten. Doorgelopen naar onze 1e overnachtingsplek n zeer arm gezin waar t huisje geteisterd is door de aardbeving. Hele lieve mensen waar we echt hartelijk ontvangen werden. Eerst n rode stip op t voorhoofd en n bloem ter verwelkoming. Dit gezin probeert op eigen kracht oa buffelmelk te verkopen. Erg lekker overigens en via n bedrijf beheren ze n graanmolen waar graan wordt omgezet in meel. Dit doen ze voor 't hele dorp. Lentil n basis ingrediënt voor de dhal en dit maken ze zelf. Ook wij hebben deze plant met n stok stukgeslagen, zodat de zaadjes eruitvallen. Met als resultaat n heleboel zaadjes en 9 blaren aan 1 hand. Tja wij zijn dat niet gewend he .... tevens beheren ze n biogas installatie. Zeer primitief. Voetballen met de dochter en buurtkinderen. Genoten van de prachtige omgeving 2 dagen lang. Prachtige bergen de Annapurna, pittige wandelingen, mooie vergezichten en gesprekken met de locals. Tevens hoog in de bergen op n klein schooltje nog n keer spontaan les gegeven tijdens n wandeling. Superleuk om te doen. En de kids zijn heel enthousiast en leergierig. Onderweg nog heerlijk verse Pompelo gegeten.

Vandaag weer n lange busreis van Dhading terug naar Kathmandu 4 uur, vervolgens 1 backpack nog ophalen bij t guesthouse waar we eerder overnacht hebben. Ff lunchen sandwich en bananen lassie. Vervolgens door naar 't busstation voor onze rit naar Dollu. Helaas is de bus niet in orde heel gedoe, waarop we besloten om dan maar n taxi te nemen ipv nog langer af te wachten. Op de weg naar Kathmandu al n ongeluk gezien van n busje wat omgekieperd was. Gelukkig zaten wij daar niet in. De bijna ongelukken zijn hier ontelbaar.

Aangekomen in onze prachtige overnachtingsplek voor 2 nachten.
Morgen vroeg op voor lange wandelingen in de omgeving van Dollu.

• 10 December 2016 - 09:19

Brigitte:

Lieve erwin en jolanda,

Wat een prachtige ervaring....wij willen jullie alvast een hele goede en veilige terugreis wensen!

Xxxx

• 11 December 2016 - 06:34

Trudi:

Wauw, wat een ervaring!!!!

• 11 December 2016 - 16:25

Jos & Maria:

Hallo lieve 'troubadours'!

Het gaat jullie wel naar jullie zin, wat de ervaring-en betreft! Geweldig, wat er daar door jullie allemaal gedaan kan worden, om die (arme) mensen (incl.kids) te kunne helpen met alle soorten nodige steun. Hou jullie fit voor de terugreis en good luck met alles wat er nog gaat/moet gedaan worden. Geniet nog van de natuur en 'n mooi afscheid. Verder safe terugvlucht-en gewenst. En tot ziens. groetjes xx x

• 12 December 2016 - 10:02

Minke:

Hoi Erwin en Jolanda!

Super om jullie ervaringen te lezen :)
    Geniet van Dollu!!

Groetjes Minke

• 12 December 2016 - 10:46

De Wandelgek:

Officieel jaloers ;-) Het Anapurna gebied is prachtig en staat bovenaan mijn lijstje om in Nepal nog eens te bezoeken. Had ik al gedaan als de aardbeving er niet tussen was gekomen. Ik herken veel in jullie verhalen... busjes die gauw kapot gaan, bananelassie, graanmolen en ongelukken op en langs de weg... alleen was er in 1999 geen grote aardbevingschade . Veel plezier nog de laatste dagen! :-D