Banepa-Kathmandu-Dhading - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Banepa-Kathmandu-Dhading - Reisverslag uit Dhāding, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Banepa-Kathmandu-Dhading

Door: Erwin en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin

06 December 2016 | Nepal, Dhāding

Gisteren afscheid genomen bij ons project. Als kado voor mij n nepaleseToppie ontvangen en Jolanda n hele mooi vlechtversiering. Het is n tijdelijk afscheid aangezien we besloten hebben om de allerlaatste dag terug te gaan naar ons project om dan definitief van iedereen afscheid te nemen, op uitnodiging van de eigenaren Simon en Diba. Het tijdelijke afscheid viel al niet mee. We hebben blijkbaar toch al n behoorlijke bijdrage geleverd en indruk achter gelaten. 1 lerares Durga liet de eerste tranen al lopen vervolgens kon Jolanda het ook niet drooghouden. Ik bijt dan maar net iets harder op mijn lip. Volgende week zondag het definitieve afscheid. Jolanda moest nog haar maten laten opmeten......Ben benieuwd.

Vannacht in Kathmandu een nacht in t international guesthouse overnacht. Heerlijk n wc pot ipv n gat, n internationaal ontbijt, warm water en n matras in bed.

Vandaag n 4 uur durende bestrijden naar Dading voor onze trekking. Onze reisinfo zegt hierover t volgende:
Het programma bestaat uit een verblijf van 3 of 5 dagen in de omgeving van Dhading. Tijdens de trekking kom je in aanraking met het meest eenvoudige leven van een bevolkingsgroep in een gebied waar gewoonlijk geen toeristen komen. De trekking is bedoelt als kennismaking met het leven op het platteland en zelf te ervaren hoe een dorps gemeenschap functioneert, met daarnaast voldoende ruimte voor ontspanning en natuurlijk te genieten van de prachtige natuur.

Je maakt een trekking van gastgezin naar gastgezin waarbij je een totale onderdompeling in de lokale cultuur en manier van leven krijgt.
Tijdens je verblijf in het gastgezin kun je meehelpen met de dagelijkse werkzaamheden. Je kunt bijvoorbeeld buffalo's melken, geiten laten grazen en houthakken, maar ook helpen met de was (in de rivier!) en het bereiden van de maaltijden.

Je loopt ongeveer 2 tot 6 uur per dag, je hebt dus ook genoeg tijd om de omgeving te verkennen. De route gaat door een heuvelachtig gebied langs rivieren, rijstvelden, bananen- en papaja plantages en authentieke dorpjes. Op de achtergrond hebben we zicht op het prachtige Himalaya gebergte!

We hebben er zin in......
Het is even de vraag wanneer ik de volgende blog kan schrijven, internet zal nu minder of niet aanwezig zijn.

Zoals Kala , een van de straatkinderen op de nepalese vlag schreef.....Don't be sad be happy.......die komt binnen.

Tot de volgende

• 06 December 2016 - 07:25

Trudi:

Wauw, klinkt gaaf allemaal!!!! Geniet ervan .....

• 06 December 2016 - 09:26

De Wandelgek:

• 06 December 2016 - 09:31

De Wandelgek:

Leuk dat jullie nu na het harde werken aan de wandeling zijn begonnen. Hebben jullie verdiend :-) De omgeving is daar erg mooi dus geniet ervan. Ben ook benieuwd naar jullie Dhulikhel verhalen. Ik ben daar ook geweest maar toen zat het potdicht in de mist. Heel veel plezier en ... wandel ze! (Ps: de vorige boodschap brak af bij de smiley icon dus daarom nog een keer)

• 06 December 2016 - 10:28

Mary :

Wat ontzettend mooi om te merken hoe goed het werk is dat jullie daar doen. Nu dan genieten van jullie trekking avontuur. Ben nu alweer benieuwd naar jullie verhalen ook al zullen die hier wel iets later verschijnen als er geen internet is.

• 06 December 2016 - 21:27

Jos & Maria:

Veural noow geneete en indrökke opdoon. Laot alles maar op óg aaf kômme. Aan gooje respons en emotione- le aafscheids-indrökke waas d'r gen gebrek, zoeë te laeze. Dus det bevordert allein maar óg motivatie, um op deeze ingezatte wieze vaerder te gaon. Weej winse óg dao mei hiel vueël sukses en leefde, die dao beej nue- dig is! Tot gauw weer en good luck!