Banepa vervolg - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu Banepa vervolg - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Erwin Hovens - WaarBenJij.nu

Banepa vervolg

Blijf op de hoogte en volg Erwin

23 November 2016 | Nepal, Banepa

Tevens bij de stupa geweest en
pashupatinath waar we de crematies hebben gezien. Het ingewikkelde
lijk wat werd gewassen in de ganges, vervolgens naar de brandstapel
waar t lichaam tot as wordt verbrand. Indrukwekkend om te zien.
Dinsdagmorgen vertrokken naar Banepa. Na n hobbelig ritje, de wegen
zijn hier net zoals onverharde zeer slechte wegen bij ons, eindelijk
de aankomst bij t weeshuis. Wow wat n mooi project. Er komen niet veel
vrijwilligers hier maar de nood is hoog. Er komen overdag zo'n 35
straatkinderen. Leren engels, maths, dansen spelen. In de leeftijd van
2 tot 7 jaar. Wat n lieverds. Heerlijk gespeeld al, geholpen met
huiswerk, gedanst. 1 kindje kan niet spreken tevens heeft hij 6
vingers en tenen. Dit jongetje wilde dolgraag knuffelen en opgetild
worden door mij. Hij zocht me al meermaals op deze dag. Wat n lieve
leraressen hebben ze hier. Tegen het eind van de middag gingen we de 6
kinderen op school afhalen die ook in het weeshuis overnachten en
wonen. De hele school vond 't geweldig dat we op bezoek kwamen. De
kinderen hadden lol. Wat mooi om te zien die lachebekjes. Thuis
gekomen hebben we met de kids leeftijd 10-13 jaar meegekeken met hun
huiswerk en vervolgens liedjes gezongen. K3 met mama se is nu al n
tophit hier in huis. Elk kind heeft hier n triest verhaal. Maar ook
wat zitten wij hier op n goede plek om nog iets voor de samenleving te
betekenen. Morgen gaan we mee naar school. Binnenkort ook nog
sportdag. We genieten zelf maar laten vooral ook de kids
genieten......

• 23 November 2016 - 08:36

Trudi:

Bijzonder om zo'n crematie te zien! Heel veel plezier verder met de kinderen
    Groetjes,
    Trudi

• 23 November 2016 - 10:37

Sandra:

O wat gaaf dat jullie echt iets kunnen betekenen. Indrukwekkend! Mooi om te volgen... En wat een gezichtjes, geweldig!

• 23 November 2016 - 11:02

Beja:

Bijzonder om zo´n crematie mee te maken. En nu genieten van de blije gezichten van de kinderen. Leuk die hoepels!

• 23 November 2016 - 18:32

Kim:

Super gaaf om daar wat te kunnen doen voor die lieve kindjes, nog heel erg veel plezier daar!!!! Xxx Kim

• 24 November 2016 - 22:31

Jos/Maria:

Fijn jullie hier te kunnen volgen in het doen en laten. Echt werk voor het/de goede doel/-en! ook de begrafenis/verbranding is voor jullie een aparte/nieuwe ervaring! En dan de liefde, die jullie daar aan die lieve kinderen geven. Daar zullen jullie ook zeker respons/liefde van terugkrijgen. Heel veel succes daar verder en geniet ook vooral van jullie vrije zaterdag. Veel groetjes en good luck. xxx

• 28 November 2016 - 12:47

Janine:

Hey Erwin en Jolanda,

Fijn om alles te kunnen volgen...en heel mooi dat jullie zoveel kunnen en willen doen voor deze kinderen...Het zal zeker niet makkelijk zijn om alles te zien en te horen over wat deze kinderen en mensen meegemaakt hebben...Maar het zal ook zo'n goed gevoel geven om iets te kunnen betekenen...Toppers!